Mαζική προσβολή των φορολογικών βαρών : Παράθεση των ετησίων βαρών με τα ετήσια εισοδήματα.


Mαζική προσβολή των φορολογικών και άλλων βαρών. Παράθεση των ετησίων βαρών με τα ετήσια εισοδήματα.

                       Toυ Κωνσταντινου Παπακασολα. Δικηγορου Αθηνας.

«Οι Έλληνες πολίται συνεισφέρουν αδιακρίτως εις τα δημόσια βάρη αναλόγως των δυνάμεων των». 4.5 Συνταγματος.

Τα «βαρη» δεν εξαντλουνται στον ετησιο φορο εισοδηματος, αλλα περιλαμβανουν ΟΛΑ τα υποχρεωτικα βαρη που καταλογιζονται στον πολιτη, απο φορους, τελη και ασφαλιστικες εισφορες μεχρι τα..τελη υδρευσης».

Το ετησιο συνολο ολων αυτων ειναι «τα βαρη» και πρεπει σχετιζομενα και αφαιρουμενα απο τα ετησια εσοδα του πολιτη να του αφηνουν ενα επαρκες εισοδημα να ζησει αξιοπρεπως».

Επισης, το δικαίωμα δικαστικής προστασίας δεν εξαντλείται στην κατοχύρωση της τυπικής, μόνο , δυνατότητας πρόσβασης στα δικαστήρια, αλλά περιλαμβάνει και την αξίωση απόδοσης ουσιαστικής δικαιοσύνης, δηλαδή προϋποθέτει πλήρη, έγκαιρη και αποτελεσματική δικαστική προστασία.

Πράγματι, η αποτελεσματική άσκηση των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων από όλους τους φορείς προϋποθέτει την πλήρη αναγνώριση ενός διαδικαστικού δικαιώματος ίσης πρόσβασης στη δικαιοσύνη και ίσων τυπικά δυνατοτήτων δικαστικής ακρόασης, γι΄ αυτό τίθεται ζήτημα συνταγματικότητας όσον αφορά στα δικαστικά προνόμια του Δημοσίου έναντι των ιδιωτών (βλ. ΕΔΔΑ Πλατάκου/Ελλάδος 11-1-2001 με την οποία κρίθηκε πως η αναστολή των δικονομικών προθεσμιών υπέρ το Δημοσίου για διάστημα μεγαλύτερο από εκείνο που ισχύει για τους ιδιώτες διαδίκους παραβιάζει την αρχή της ισότητας των όπλων και άρα το αρ. 6 παρ. 1 ΕΣΔΑ, ΣτΕ 3651/02 με την οποία κρίθηκε αντισυνταγματικό το ποσοστό τόκου που οφείλει το Δημόσιο το οποίο είναι μικρότερο σε σχέση με αυτό που οφείλουν οι ιδιώτες, γιατί δεν υφίσταται κάποιος λόγος δημοσίου συμφέροντος που να καθιστά ανεκτή αυτή τη διαφοροποίηση, πρβλ. ΕΔΔΑ Λάρκος/Κύπρου 18-2-99).

Παρακατω εξηγω γιατι αυτος ο σκοπος σημερα δεν εξυπηρετειται στις δικαστικες διαφορες με το δημοσιο, τα διοικητικα και δικονομικα εμποδια του οποιου αποτρεπουν τον πολιτη απο την ΠΛΗΡΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ .

Καθε διαδικαστικη προυποθεση που αποτρεπει πρακτικα η αμεσα εμποδιζει τον πολιτη να προσφυγει στα δικαστηρια ειναι αντιθετη στο δικαιωμα ΠΛΗΡΟΥΣ δικαστικης προστασιας

Σαν μια πρωτη ιδεα μαζικης προσβολης των αιτιοουμενων φορων και βαρων  αναφερω την δυνατοτητα προσβολης με προσφυγη της Ηλεκτρονικης Ταυτοτητας Οφειλης του πολιτη, η οποια αναγραφει και ΟΛΕΣ τις οφειλες του με την ΔΟΥ του:

Στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων( Γ.Γ.Π.Σ. ) του Υπουργείου Οικονομικών υπάρχει από την 31/5/2012 η δυνατότητα να ενημερώνονται οι πολίτες για τις οφειλές τους προς την εφορία. Συγκεκριμένα στην ιστοσελίδα (www.gsis.gr) 

Αναλυτικά στην εικόνα των οφειλών με υπόλοιπο εμφανίζονται (πλέον των τρεχουσών προσαυξήσεων, τελών εκπρόθεσμης υποβολής):

• Προσωπικά στοιχεία του φορολογούμενου (ΑΦΜ, Ονοματεπώνυμο, Επωνυμία)
• Συγκεντρωτικά στοιχεία ατομικών οφειλών από όλες τις Δ.Ο.Υ. της Επικράτειας
• Αναλυτικά στοιχεία ατομικών οφειλών ανά Δ.Ο.Υ. και ανά είδος οφειλής.

taxisnet-forologiko-mhtrvo-fpaAφ ης στιγμης προκειται για ιστοτοπο του ΥΠ.ΟΙΚ. δηλαδη δημοσιου οργανου, οπου με την μεγαλυτερη επισημοτητα ΚΑΤΑΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΑ και αρα αναγνωρισμενα με καθε τυπικοτητα ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ του δημοσιου ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ η αποψη μου ειναι οτι οι οφειλες αυτες ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΠΡΟΣΒΛΗΘΟΥΝ δικαστικα, ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΦΕΙΛΗΣ.

Με την παραπανω δυνατοτητα περα απο την πληροφορηση ΘΑ ΕΧΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΥΡΕΙΑΣ ΑΠΟΨΗΣ
ΤΩΝ ΕΤΗΣΙΩΝ ΒΑΡΩΝ που του επιβαλλονται και φυσικα Μαζικης Προσβολης τους, εφοσον αμφισβητει ειτε το λογο ειτε το υψος της επιβολης, συμβαλλοντας και στην αληθινη δικαιοσυνη και στην επιταχυνση αυτης.

Οπως υπαρχει αλλωστε ηλεκτρονικος καταλογισμος και ηλεκτρονικες κατασχεσεις ετσι πρεπει να υπαρχει και η δυνατοτητα αναλογου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΛΛΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΒΡΕΙ ΤΙΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΤΟΥ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ , ετσι πολυδαιδαλο που ειναι το φορολογικο μας συστημα και τοσα πολλα οικονομικα «βαρη» που εχουμε ως χωρα.

1.       Το παρόν συστημα άμυνας του πολίτη είναι ελλιπές. Έτσι ο φορολογούμενος η καλυτέρα  ο βαρο-λογουμενος.

Είτε πρέπει να ασκήσει χωριστές  προσφυγές για έκαστο φορολογικό έτος η έκαστο πρόστιμο, κλπ ώστε ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ  ΜΟΝΟ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΝΑ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΙΖΟΜΕΝΟ ΦΟΡΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΣ ΑΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΕΠΙΜΕΛΗΘΕΙ ΧΡΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΑ ΤΟΣΕΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΜΑΖΙ.

Είτε να περιμένει  πότε η ΔΟΥ θα επισπεύσει εις βάρος του  για να αμυνθεί με ΑΝΑΚΟΠΗ.

Όταν κανείς πρέπει να κάνει πχ χωριστή προσφυγή για το περσινό εκκαθαριστικό, άλλη για το προπέρσινο κλπ, που ενδεχομένως του επιμερίζουν μικρά ποσά, από 400 ευρώ ας πούμε έκαστη, το κόστος για κάθε μια σχεδόν είναι ίδιο με τον φόρο. Όταν όμως μετά 3 χρόνια μαζί τέλη επιτηδεύματος κλπ και μαζί με προσαυξήσεις φτάσει το σύνολο στα πχ 2000 ευρώ, εκεί πρέπει να αμυνθεί. Και πρέπει να έχει καθένας το δικαίωμα να ΑΜΥΝΘΕΙ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ που του καταλογιστήκαν , όπως άλλωστε μπορεί στη περίπτωση που τις όφειλες αυτές του τις επίσειε (εξωδίκως η άλλως) κάποιος  ιδιώτης, χωρίς τα απαράδεκτα προνόμια του δημοσίου, που ωθούν σε πλήρες δικονομικό σοκ τον π[πολίτη.

2.       Είτε με προσφυγή συνολική (σιωπηρή η αρνητική απάντηση  της διοίκησης) είτε με ανακοπή είτε με άλλο τρόπο λοιπόν, πρέπει για την αρχή της οικονομίας της δικής άλλα και της ΠΛΗΡΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ, που σημαίνει να είναι ΠΡΟΣΦΟΡΟ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ ΧΩΡΙΣ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΑΠΑΝΗ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΚΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΣ τα εκαστοτε επιβαλλόμενα βάρη ΣΥΝΟΛΙΚΑ, ο στόχος να είναι  να Αθροίσουμε και να παραθέσουμε όλα τα ετήσια  βάρη, να τα αντιπαραθέτουμε στα ετήσια έσοδα του προσφεύγοντος.

Αντίθετος  δικονομικά τρόπος θέασης θα ήταν αυτός που θα είχαμε εάν καταβάλλαμε μεν τα αιτούμενα βάρη στο δημόσιο (πχ δανειζόμενοι) και ακολούθως ασκούσαμε αγωγή αδικαιολογήτου, για την επιστροφή τους, ως αντισυνταγματικώς επιβληθέντα

 3.       Το γενικό σκεπτικό είναι ότι μετά την αφαίρεση ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΕΝΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΕΠΑΡΚΕΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΕΙ. Θα είναι το παλιό αφορολόγητο, θα είναι τα 10.000 ευρώ, θα είναι το όριο της φτώχιας, τα 7178 ευρώ κατά ΕΛΣΤΑΤ? Εν πασει περιπτώσει κάποιο πρέπει να είναι.

 4.       Στόχος. Προσβολή όλων των ετησίων βαρών με κατά το δυνατόν ΕΝΑ δικόγραφο, αντιμετώπιση όλων των οφειλών ως συνολικών ετησίων βαρών, και ακύρωση τους κατά άρθρο 4.5 συντάγματος, και βέβαια κατά την προστασία της αξιοπρεπείας, του δικαιώματος στην εργασία , την υγεία και την οικογένεια (που απειλούνται) την αναλογικότητα, την προσωπικότητα, κλπ. Στα SOS η  επίκληση  Μερικής αντισυνταγματικότητας .

Ουσιαστικός στόχος η έμμεση επαναφορά του αφορολογήτου από το δικαστικό παράθυρο κ θέσπιση ανεισφορολογητου, άλλως η σημαντική μείωση βαρών, κατά περίπτωση.

Το δημόσιο  έχει ορισμένους δικονομικούς περιορισμούς, για την καλώς νοούμενη προστασία του , κακώς όμως έχει θεσπίσει πρόσθετους που στην ουσία αποκλείουν λογω  οικονομικού και χρονικού κόστους  άλλα και δικονομικών απαραδέκτων  πολίτες από την αμφισβήτηση των συχνά εξοντωτικά επιβαλλόμενων σε αυτούς δημοσιονομικών βαρών.

Σε κάθε περίπτωση εκτίμηση μου είναι ότι πρέπει να υπάρξουν τροποποιήσεις στον ΚΔΔ για την εισαγωγή των ως άνω προστατευτικών πλαισίων, με την θέσπιση και εκεί αρνητικής αναγνωριστικής αγωγής (όπως στον ΚΠΟΛΔ) τα λοιπά ως άνω αναφερόμενα προβληματικά σημεία.

5.       Ακολουθει σχετικός πίνακας παράθεσης των ετησίων βαρών με τα ετήσια έσοδα.

Ο πίνακας μπορεί να επεκταθεί οριζόντια απεριορίστως , προσθέτοντας ακόμη ότι άλλο τυχόν συνιστά βάρος κατά το σύνταγμα, ώστε ακόμα και αν δεν νοηθεί εφικτή η διαγράφη/μείωση του, τουλάχιστον να λαμβάνεται υπόψη στην επιβάρυνση του φορολογούμενου, ώστε να απαλύνεται από  βάρη που να είναι δεκτικά μειώσεως η διαγραφής, για να του επιτραπεί να ζει τουλάχιστον αξιοπρεπώς.

Το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα η χώρα μας είναι η μοναδική που δεν το έχει εξασφαλίσει. Και ακόμα και αν το κάνει κάποια στιγμή, πάλι με την μεταμφίεση των βαρών που επιβάλλει (φόροι, τέλη, εισφορές) στην ουσία θα το ΑΚΥΡΩΣΕΙ, ΓΙΑΤΙ ΠΑΛΙ ΚΑΛΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΝΑ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΕΙ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΒΑΡΗ ΜΕ ΟΡΙΖΟΝΤΙΟ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΟ ΤΡΟΠΟ.

Επομένως πρέπει κανείς να ακολουθησει την αντίστροφη πορεία σκέψης από αυτή που ακολουθει το ελληνικό δημόσιο (ο «νομοθέτης») για την επίτευξη ενός δικαστικού διχτύου προστασίας από την βαρο-λογική αυθαιρεσία.

Σκεπτικό είναι ότι  η ετήσια επιβάρυνση του πολίτη ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΟΓΙΖΕΙ ΤΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ ΑΛΛΑ ΤΟ  ΣΥΝΟΛΟ  ΤΩΝ ΒΑΡΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΤΑΙ ( φόρους, εισφορές , πρόστιμα , τέλη , κλπ)

Τα πόσα είναι κατά στρογγυλοποίηση ενδεικτικά και δεν έχουν αθροιστεί με ακρίβεια. Ο πίνακας μπορεί να συμπληρωθεί οριζόντια απεριορίστως.

Στην στήλη Β  έχουμε το εισόδημα  και στη τελευταία στήλη το σύνολο των ΒΑΡΩΝ.  Αν κάνετε την τελική άθροιση και αντιστοίχηση, όσοι έχουν εισοδήματα κάτω από 12.000 ευρώ και υπερφορολογουνται τους απομενουν ελάχιστες χιλιάδες αν όχι εκατοντάδες ευρώ. Αυτό λοιπόν είναι λόγος δικαστικής προσφυγής.

ΕΤΟΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΦΟΡΟΣ ΤΕΛΟΣΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ ΕΙΣΦΟΡΑΔΣΑ (ΝΠΔΔ) ΟΑΕΔ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΣΥΝΟΛΟ ΕΤΗΣΙΩΝ ΒΑΡΩΝ
2008 7000 85 2000 2000
2009 4000 85 2000 2000
2010 8000 300 300 85 2000 4000
2011 3000 400 500 123 120 4000 5000
2012 4000 500 650 123 120 4000 5000
ΣΥΝΟΛΑ ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ = πχ5000 ευρώ 120ΕΥΡΩ ΕΤΗΣΙΩΣ ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ  =3000 ευρώ

Σχετικα :

1. Ίδρυση «φορολογικών ειρηνοδικείων» για την ανάσχεση της υπερχρέωσης στο δημόσιο. Η Διασταλτική αποσαφήνιση της έννοιας των Βαρών & η καταλήστευση των αδυνάτων.

2. H θεσπιση Αρνητικής Αναγνωριστικής Αγωγής ως του μόνου ΠΛΗΡΕΣ δικονομικου όπλου απέναντι στις αντισυνταγματικές θεσπίσεις φόρων, τελων και εν γενει βαρων απο το “ελληνικο κρατος”

3. Αναζήτηση δικαστικής προστασίας στις σχέσεις με το δημόσιο τομέα & προσωρινή δικαστική προστασία (Κ. Μπεη)

Advertisements