Το 26% του Ελ. Βενιζέλος αγόρασε το Ταμείο Συντάξεων Δημοσίων Υπαλλήλων του Καναδά. Τα δικα μας ταμεία απαγορεύεται να επενδύσουν εκει;


Να πως επενδυουν τα αποθεματικα τους τα (κρατικα παρακαλω) ασφαλιστικα ταμεια των μεγαλων χωρών, που εχουν επισης προβλημα στη σχεση εργαζομενων -συνταξιουχων (λογω μειωσης πληθυσμου)!

1 δις euro επενδυσε το ΤΑΜΕΙΟ ΔΗΜ. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΝΑΔΑ ΣΤΟ ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ εξασφαλιζοντας εσοδα και αρα τη χρηματοδοτηση των συνταξεων του.

Κοντα τοσα εχασε πχ το Ταμειο Νομικων απο το PSI. Ποιος το εμποδιζε να επενδυσει τα αποθεματικα του εκει? Μπορουσε? Αν οχι γιατι? Ποιος ευθυνεται για τις χαμενες ευκαιριες?

Θα βγαινε χαμενο, με τετοια κερδοφορια που εχει το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ?

Εδω ποιος μας ειπε οτι λεφτα για τις συνταξεις θα ερχονται ΜΟΝΟ απο τις εισφορες? Που το ειδανε γραμμενο? Στους κωδικες των ταμειων του 1920?

Οι σημερινοι συνταξιουχοι τι κανανε τοσα χρονια για το ασφαλιστικο? Πως περιμεναν να εχουν ευρωστα ταμεια, ενω  τα αποθεματικα των ταμειων  κακοδιαχειριζονταν και εξατμιζονταν ατοκως στην  Τραπεζα της Ελλαδας, με τις…»υπευθυνες» πολιτικες του  πολιτικου προσωπικου της χωρας»!

Τι ασφαλιστικο και τι χωρα αφηνουν στη νεοτερη γενια οι παλαιοτεροι? Τι αλληλλεγγυη εδειξαν σε αυτην?

βλ.  Επιστολή Γουσέτη για το ΕΤΑΑ-ΤΑΝ : Tο σύνολο των ασφαλιστικών οργανισμών θα είχε 30 τρις ευρώ διαθέσιμα σήμερα και δεν θα είχε κανένα οικονομικό πρόβλημα αν δεν είχαν καταληστευτεί!!

 

Σε Καναδούς περνά το «Ελ. Βενιζέλος»

Σε Καναδούς περνά το Ελευθέριος Βενιζέλος. Η Hochtief συμφώνησε να πωλήσει την μονάδα αεροδρομίων (Airports Unit) στην Public Sector Pension Investment Board of Canada.

Η Hochtief AG, η μεγαλύτερη κατασκευαστική επιχείρηση της Γερμανίας, συμφώνησε να πωλήσει την μονάδα αεροδρομίων (Airports Unit) στην Public Sector Pension Investment Board of Canada, έναντι περίπου 1,1 δισ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι η PSP Investments είναι ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές επενδύσεων συνταξιοδοτικών ταμείων του Καναδά. Τα υπό διαχείριση κεφάλαιά της τον Μάρτιο του 2012 ήταν 64,5 δισ. δολ. Διαχειρίζεται πόρους του Ταμείου των δημοσίων υπαλλήλων, του στρατού και της εθνοφυλακής της χώρας.

Το 2012 η αξία των περιουσιακών ταμείων του PSP αυξήθηκε κατά 6,5 δισ. δολάρια ή 11% και το ποσό των 64,5 δισ. δολαρίων που έφτασε αντιστοιχεί σε ρεκόρ για το Ταμείο. Τα επενδυτικά έσοδα διαμορφώθηκαν σε 1,6 δισ. (αφαιρουμένων των εξόδων). Την τριετία μετά το ξέσπασμα της κρίσης, το PSP κατάφερε να έχειμέση ετήσια απόδοση 12,7% στις επενδύσεις του δημιουργώντας 16,5 δισ. δολάρια επενδυτικό εισόδημα.

Η κίνηση της, υπό ισπανικό έλεγχο, Hochtief εντάσσεται στην προσπάθεια συγκέντρωσης των δραστηριοτήτων και επικέντρωσης σε πιο κερδοφόρες μονάδες.

Στο «πακέτο» αεροδρομίων που πωλήθηκαν περιλαμβάνεται και το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, με αναδρομική ισχύ από 1ης Ιανουαρίου, αν και η Αθήνα εμφανίζεται αιφνιδιασμένη από την εξέλιξη.

Η Hochtief επιχείρησε να πωλήσει τα αεροδρόμια πέρυσι αλλά το deal δεν προχώρησε. Προ ολίγων εβδομάδων ανακοίνωσε ότι θα επιχειρούσε εκ νέου την πώλησή τους, αλλά θα εξαιρούσε το Ελ. Βενιζέλος, λόγω του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Η Hochtief AirPort επενδύει και διαχειρίζεται αερολιμένες ανά τον πλανήτη, μεταξύ των οποίων σε Αθήνα, Βουδαπέστη, Ντίσελντορφ, Αμβούργο, Σίδνεϋ και Τίρανα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της γερμανικής κατασκευαστικής επιχείρησης, αυτά τα αεροδρόμια διαχειρίζονται περίπου 95 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

Πέρυσι οι  ενδιαφερόμενοι «μνηστήρες» για τα αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων η Vinci και η κινεζική HNA Group πρόσφεραν πάνω από 1 δισ. ευρώ για την μονάδα, την οποία όμως η Hochtief αποτιμούσε μέχρι τα 1,6 δισ. ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg.

Σημειώνεται ότι στο Ελευθέριος Βενιζέλος το Δημόσιο έχει το 55%, ενώ η Hochtief AirPort GmbH το 26,7%.

Η συναλλαγή, όπως ανακοινώθηκε, αφορά σε ενεργητικό αξίας περίπου 1,5 δισ. ευρώ. Σε αυτά περιλαμβάνονται δικαιώματα μειοψηφίας ύψους περίπου 0,4 δισ. ευρώ. Τα έσοδα από την μεταβίβαση υπολογίζονται στο 1,1 δισ. ευρώ και μπορεί να μεταβληθούν στην τελική συμφωνία.

Η Hochtief δεν περιμένει μεγάλες επιπτώσεις στα κέρδη από την μεταβίβαση. Για να ολοκληρωθεί η συμφωνία, που αναμένεται στο β΄ εξάμηνο του 2013, πρέπει να προηγηθούν ορισμένες διαδικασίες, μεταξύ των οποίων οι εγκρίσεις από τις αρμόδιες ρυθμιστικές και άλλες αρχές.

«Συνταξιοδοτικό ταμείο με διψήφιες αποδόσεις εν μέσω κρίσης. Και τα εδώ ταμεία αγόραζαν δομημένα καθ υπόδειξη κυβερνητικών ή τα έβαζαν σε κρατικά ομόλογα. Ποιο είναι το ηθικό δίδαγμα; ότι οι κυβερνήσεις στην Ελλάδα έκλεψαν τις αποταμιεύσεις των ασφαλισμένων επιβάλλοντας τις πολιτικές διαχείρισης στις διοικήσεις που διόριζαν!»

http://www.euro2day.gr/news/world/125/articles/775566/ArticleNewsWorld.aspx

Ποιοι είναι οι Καναδοί που αγόρασαν το «Ελ. Βενιζέλος»

Ποιοι είναι οι Καναδοί που αγόρασαν το «Ελ. Βενιζέλος»
Ο επενδυτικός βραχίονας του συνταξιοδοτικού ταμείου των δημοσίων υπαλλήλων του Καναδά αγόρασε τελικά τη Hochtief AirPort, τη θυγατρική εταιρεία του ομώνυμου γερμανικού κατασκευαστικού ομίλου, που διαχειρίζεται έξι αεροδρόμια ανά τον κόσμο, μεταξύ άλλων και το «Ελ. Βενιζέλος», αντί καθαρού τιμήματος ύψους 1,1 δισ. ευρώ.
Η PSP Investments, όπως λέγεται το Ταμείο, διαχειρίζεται ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο αξιών, που περιλαμβάνει μερίδια σε τράπεζες, χρυσωρυχεία, τηλεπικοινωνίες, πληροφορική, εταιρείες παραγωγής ενέργειας, διαχειριστές υποδομών και εταιρείες real estate, το οποίο φθάνει σε αξία σχεδόν τα 50 δισ. ευρώ.
Η PSP Investments ιδρύθηκε με πράξη της καναδικής Βουλής το 1999 με εντολή να διαχειρίζεται τις εισφορές των εργοδοτών και των εργαζομένων των ασφαλιστικών ταμείων των υπαλλήλων του δημοσίου τομέα, των ενόπλων δυνάμεων και της Αστυνομίας του Καναδά. Το Ταμείο λειτουργεί από το 2000 με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Γκόρντον Φυφ.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, το 2012 η περιουσία του Ταμείου αυξήθηκε κατά 5 δισ. ευρώ και ποσοστό 11%, η αξία του χαρτοφυλακίου προσέγγισε τα 50 δισ. ευρώ, τα δε καθαρά κέρδη από επενδύσεις ανήλθαν σχεδόν σε 1,3 δισ. ευρώ (από 5,2 δισ. ευρώ το 2011).
Με την πώληση της Hochtief AirPort GmbH στην PSP Investments οι Καναδοί «βάζουν πόδι» στα αεροδρόμια όπου συμμετέχει η κατασκευαστική εταιρεία της Εσσης, σε Αθήνα, Βουδαπέστη, Ντύσελντορφ, Αμβούργο, Τίρανα και Σίδνεϊ.
Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι οι Γερμανοί της Hochtief δεν αποχωρούν πλήρως από το «Ελ. Βενιζέλος», καθώς διατηρούν ακόμη τον έλεγχο της Hochtief AirPort Capital GmbH, η οποία διατηρεί μερίδιο 13,3% στον διεθνή αερολιμένα.
Πρόκειται για μια αναπάντεχη εξέλιξη αναφορικά με την επικείμενη αποκρατικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών (ΔΑΑ), η οποία, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, έχει τόσο αρνητικές όσο και θετικές πτυχές.
Το αρνητικό της υπόθεσης, εξηγούν, είναι ότι το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), το οποίο έχει βγάλει «στο σφυρί» το 30% των μετοχών του «Ελ. Βενιζέλος» (από το 55% που συνολικά ανήκει στο Δημόσιο), είχε πείσει τους Γερμανούς να αποσύρουν τον Διεθνή Αερολιμένα από το «πωλητήριο» της Hochtief AirPort, προκειμένου να επιτύχουν έναν «τριπλό» συντονισμό.
Δηλαδή σχεδιαζόταν τόσο το Δημόσιο όσο και η Hochtief να πωλούσαν ταυτόχρονα τα μερίδιά τους σε κάποιον επενδυτή, με παράλληλη χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου, εγχείρημα το οποίο στόχευε σε ένα καλύτερο τίμημα που θα ικανοποιούσε και τους δύο βασικούς μετόχους του «Ελ. Βενιζέλος».
Από τα πράγματα όμως αυτός ο σχεδιασμός ανετράπη και το ΤΑΙΠΕΔ, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, θα πρέπει να αναπροσαρμόσει τη στρατηγική του στο ζήτημα.
Ωστόσο υπάρχει και μια θετικότατη ανάγνωση, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές. Οι Καναδοί επενδύουν μακροπρόθεσμα και έρχονται για να μείνουν, κάτι που σηματοδοτεί την έλευση ενός σίγουρου επενδυτή στο «Ελ. Βενιζέλος» και μπορεί να αποτελέσει «καταλύτη» για θετικές εξελίξεις σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου.
Οπως παρατηρούν στελέχη της αγοράς, η έλευση στην Ελλάδα ενός μεγάλου, δημόσιου επενδυτικού ταμείου από τον Καναδά της G8 στέλνει – έστω και εμμέσως – ένα μήνυμα εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, αφού στα μάτια των διεθνών αγορών σηματοδοτεί την υποχώρηση του «δραχμικού» κινδύνου.
Αλλωστε αθροιστικά το 30% του ΤΑΙΠΕΔ και τα εναπομείναντα ποσοστά του Δημοσίου (25%) και της Hochtief (13,3%) αρκούν για να προχωρήσει σε επίπεδο μετόχων η αποκρατικοποίηση, η οποία, σημειωτέον, θα συνοδευθεί και από μείωση των τελών του «Ελ. Βενιζέλος», όπως τουλάχιστον έχει δεσμευθεί η τρικομματική κυβέρνηση.
Ας σημειωθεί ότι το υπουργείο Οικονομικών μιλάει ανοιχτά για την ιδιωτικοποίηση του αερολιμένος με τη Shenzen Airport, που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της ομώνυμης κινεζικής πόλης, και με τη Friedmann Pacific Asset Management, η οποία διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο ισχυρό στον αεροπορικό τομέα. Παράλληλα, επίκειται επίσκεψη του πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά στην Κίνα από τις 15 ως τις 19 Μαΐου. Ενδιαφέρον, εξάλλου, έχουν εκφράσει για το «Ελ. Βενιζέλος» η κινεζική ΗΝΑ και η γαλλική Vinci.

http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=511369

Τα Επενδυτικά Ταμεία του Καναδά Μαθαίνουν από τα Λάθη του Παρελθόντος

Είκοσι χρόνια προτού αρχίσει η Νορβηγία να αποταμιεύει έσοδα από το πετρέλαιο και το φυσικό της αέριο για τις επερχόμενες γενιές, η επαρχία Αλμπέρτα του Καναδά δημιούργησε ένα κρατικό επενδυτικό ταμείο, το Heritage Savings Trust Fund, που όμως απεδείχθη κατώτερο των προσδοκιών. Μολονότι υφίσταται από το 1976, διαθέτει μόλις 16,8 δισ. δολάρια Καναδά, ποσό αντίστοιχο των 15,3 δισ. δολαρίων ΗΠΑ.

Αντιθέτως, το κρατικό επενδυτικό ταμείο της Νορβηγίας έχει ήδη συγκεντρώσει εθνικά κεφάλαια ύψους 800 δισ. δολαρίων. Αλλες επαρχίες του Καναδά δημιουργούν αυτή τη στιγμή τα δικά τους επενδυτικά ταμεία και προσπαθούν να αντλήσουν διδάγματα από τα λάθη της Αλμπέρτα. Το Σύνταγμα του Καναδά δίνει προτεραιότητα στις επαρχές σε ό,τι αφορά τους εθνικούς πόρους και μεταξύ άλλων τους αναγνωρίζει δικαιώματα φορολόγησης στην εκμετάλλευση αυτών των πόρων.

Οι επαρχίες, όμως, επί χρόνια συμπεριφέρονταν σαν τον τζιτζίκι από τον μύθο του Αισώπου, δαπανούσαν τα έσοδα από τους πόρους αυτούς μόλις αποκτούσαν τον έλεγχό τους και ουδέποτε είχαν μέριμνα για το μέλλον.

Και όμως, τώρα, τόσο η επαρχία της Αλμπέρτα όσο και πολλές άλλες προσπαθούν να συμπεριφερθούν όπως το συνετό μυρμήγκι του αισώπιου μύθου. Οι νοτιοδυτικές επαρχίες της χώρας θεσπίζουν τώρα το δικό τους επενδυτικό ταμείο. Το Κεμπέκ αποφάσισε να αποταμιεύσει τα δικαιώματα από τα ορυχεία σε ένα ταμείο που ήδη συγκεντρώνει τα έσοδα της επαρχίας από την παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας. Και στο μεταξύ, τόσο το Πανεπιστήμιο του Saskatchewan όσο και το βρετανικό Columbia ετοιμάζουν τα δικά τους επενδυτικά ταμεία.

Η δημιουργία ενός τέτοιου ταμείου δεν είναι το ίδιο με την καλή του διάρθρωση και τη συνετή διαχείρισή του. Γι’ αυτό και η Αλμπέρτα δημιούργησε το 2008 το Alberta Investment Management Corporation για να διαχειρίζεται το επενδυτικό της ταμείο με επιχειρηματική συλλογιστική μαζί με διάφορα συνταξιοδοτικά ταμεία των δημοσίων υπαλλήλων. Το 2012, η τοπική συνέλευση ψήφισε νόμο με τον οποίο υποχρεώνει την κυβέρνηση να καταθέτει στο ταμείο αυτό ένα μερίδιο των εσόδων από το πετρέλαιο, το φυσικο αέριο και τα ορυχεία. Το ταμείο έχει καθορισμένους στόχους σε ό,τι αφορά το τι πρέπει να επενδύσει και σαφείς στόχους που πρέπει να επιτύχει η διοίκησή του. Τους δώδεκα μήνες μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2013, επέτυχε απόδοση ύψους 11,6%, μολονότι έως τότε οι επιδόσεις του ήταν πολύ λιγότερο εντυπωσιακές.

Το Generations Fund του Κεμπέκ ή Ταμείο των Γενεών είχε αποδόσεις 8,4% το περασμένο οικονομικό έτος. Από το επόμενο έτος η κυβέρνηση θα αρχίσει να αποταμιεύει τους πόρους από τα ορυχεία της μαζί με εκείνους από την υδροηλεκτρική ενέργεια και τα κέρδη από την εταιρεία κοινής ωφελείας Hydro-Quebec που ανήκει στην επαρχία. Οπως και στην Αλμπέρτα, τη διαχείριση του ταμείου του Κεμπέκ, που αποτιμάται στα 5,2 δισ. δολάρια Καναδά, έχει αναλάβει ανεξάρτητη υπηρεσία.

Ο υπουργός Οικονομικών των Νοτιοδυτικών Εδαφών του Καναδά, Μάικλ Μίλτενμπεργκερ, συμμετέχει στον σχεδιασμό του επενδυτικού ταμείου και δήλωσε πως συμπεριελήφθη στο καταστατικό του απαγόρευση στην ανάληψη κεφαλαίων από το ταμείο για τα πρώτα 20 χρόνια. Σύμφωνα με τον Πίτερ ΜακΚίνον, σύμβουλο της κυβέρνησης της επαρχίας Σασκατσεουάν, για τη δημιουργία του δικού της επενδυτικού ταμείου έχει σημασία να μην προτιμηθούν οι επενδύσεις στο εσωτερικό της επαρχίας. Προτείνει, άλλωστε, να ανατεθεί σε άλλους φορείς η επενδυτική στρατηγική άλλων ταμείων. Αν η υφιστάμενη διοίκηση του ταμείου της Αλμπέρτα ενδιαφέρεται σοβαρά να επιτύχει τον μετασχηματισμο του από τζιτζίκι σε μυρμήγκι, ίσως πρέπει να διαβάσουν τη δική του αναφορά.

(από την εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», 25/01/2014)

http://www.energia.gr/article.asp?art_id=78536

-Κυνηγούν με μανία μικρομεσαίους – βιοπαλαιστές και φήνουν στο απυρόβλητο εταιρείες κολοσσούς. -Τι λένε στο Newsbomb.gr οι βουλευτές των κομμάτων.

Από το 2009 που ξεκίνησε η οικονομική κρίση στην Ελλάδα οι κυβερνώντες καλούν το λαό να βάλει πλάτη για να καταφέρουμε να δούμε και πάλι “φως στο τούνελ”.

Το ερώτημα όμως είναι αν τελικά βάζουν όλοι πλάτη ή μόνο ο ελληνικός λαός…

Η απάντηση φυσικά είναι ΌΧΙ… Οι κυβερνήσεις συνεχίζουν να συμπεριφέρονται σε ορισμένους σαν “Ιερές Αγελάδες” και να κάνουν τα στραβά μάτια απαλλάσσοντάς τους από τις υποχρεώσεις τους για καταβολή φόρων στο Δημόσιο.

Την ώρα που οι «ράμπο» του ΣΔΟΕ κυνηγούν με μανία μικρομεσαίους – βιοπαλαιστές ακόμα και για μικροποσά, την ίδια ώρα αφήνουν στο απυρόβλητο εταιρείες κολοσσούς που αρνούνται με το “έτσι θέλω” να καταβάλουν τα νόμιμα στο δημόσιο.

Μία από αυτές είναι και η γερμανική εταιρεία Hochtief, η οποία εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος”. Η Hochtief, χρωστά περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ από ΦΠΑ που δεν απέδωσε ποτέ και αρνείται να αποδώσει στο ελληνικό Δημόσιο. Αυτό σημαίνει πως η Hochtief είναι μακράν ο μεγαλύτερος φοροοφειλέτης στην Ελλάδα.

Το προκλητικό δεν είναι μόνο ότι δεν καταβάλλει στο Δημόσιο τον ΦΠΑ, αλλά ότι τον ΕΙΣΠΡΑΤΤΕΙ κιόλας, με το επιχείρημα ότι έχει δικαίωμα «συμψηφισμού», χωρίς να υπάρχει όμως ούτε ίχνος τέτοιου δικαιώματος.

Μόνο για τα χρόνια 2001, 2002 και 2003 ο οφειλόμενος ΦΠΑ ανέρχεται συνολικά σε 150.295.602,1 ευρώ, σύμφωνα με τη συμπληρωματική έκθεση ελέγχου φόρου προστιθέμενης αξίας που συνέταξε το Ειδικό Συνεργείο Ελέγχου.

Σύμφωνα με την έκθεση αυτή, το σύνολο φόρου για βεβαίωση για το 2001 είναι 148.562,724 ευρώ, το 2002 είναι 813.410,12 ευρώ και το 2003 είναι 919.468 ευρώ!
fe6426f344bec5d4ef3160d685112694 XL

Στον αστερισμό της διαπλοκής

Εν τω μεταξύ όλα αυτά τα χρόνια η γερμανική Hochtief αναζητά “παραθυράκια” στην ελληνική νομοθεσία για να αποφύγει την καταβολή του ΦΠΑ. Για παράδειγμα υποστήριξε ότι οι δαπάνες πολυτελείας, ψυχαγωγίας ή κοινωνικής παραστάσεως (πώληση ποτών, τσιγάρων, πάρκινγκ κ.λπ.) απαλλάσσονται.

Το σκάνδαλο όμως είναι αυτό που πράττει το ελληνικό κράτος: Ενώ το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους απέρριψε τρεις φορές το αίτημα της εν λόγω εταιρείας να της χαριστεί η απόδοση φόρου προς το δημόσιο, έρχεται τώρα το ίδιο το κράτος να χαρίσει το ποσό του μισού δισ. ευρώ, απαλλάσσοντας από ᾽δω και στο εξής τους Γερμανούς από την υποχρέωση να καταβάλλουν ΦΠΑ.

Το ερώτημα βέβαια είναι γιατί εδώ το Δημόσιο δεν κινείται όπως κινείται με όλες τις ελληνικές εταιρίες και τα φυσικά πρόσωπα. Γιατί προβαίνει σε συντηρητικές κατασχέσεις περιουσιών, γιατί φυλακίζει ανθρώπους που χρωστούν στο Δημόσιο μικρότερα ποσά, ενώ η συγκεκριμένη εταιρία όχι μόνο δεν εξαναγκάζεται να πληρώσει τα οφειλόμενα, αλλά της επιτρέπεται να βάλει και έσοδα από το ταμείο της από την περιουσία για την οποία χρωστά στο Δημόσιο!

Την ίδια στιγμή, η Γερμανική εταιρεία δεν έχει πληρώσει τις ασφαλιστικές εισφορές για την κατασκευή του έργου, που ξεπερνούν το ΕΝΑ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΕΥΡΩ!

Είναι προφανές πως τηρούνται, όπως πάντα, δύο μέτρα και δύο σταθμά. Από τη μία κυνηγούν τον βιοπαλαιστή και από την άλλη διαγράφουν με συνοπτικές διαδικασίες τα χρέη ενός γερμανικού κολοσσού.

Η κυβέρνηση οφείλει να δώσει σαφείς απαντήσεις ως προς το τι θα γίνει με τους φόρους που οφείλει η Hochtief – μιας και δεν πρόκειται για αμελητέο ποσό.

 

Οι θέσεις των κομμάτων

Για σκάνδαλο μεγατόνων κάνουν λόγο τα κόμματα της αντιπολίτευσης ενώ από την άλλη τα κόμματα της συγκυβέρνησης τα “μασάνε” και μιλούν για ιδιότυπο καθεστώς που ισχύει για τη Hochtief.

Βούλτεψη: Δεν έχει παραιτηθεί το ελληνικό δημόσιο

Η εμπλοκή γίνεται λόγω του ειδικού καθεστώτος που ισχύει για τους αερολιμένες διεθνώς.

Η σύμβαση του Δημοσίου προβλέπει ότι για κάθε διαφορά μεταξύ δημοσίου και εταιρείας υπάρχει η δυνατότητα προσφυγής στο διαιτητικό δικαστήριο.

Η Hochtief λοιπόν προσέφυγε στο διαιτητικό δικαστήριο του Λονδίνου το οποίο αποφάνθηκε ότι ο αερολιμένας υπάγεται σε ειδικό καθεστώς ΦΠΑ και επομένως πρέπει να υπάρξει ειδική ρύθμιση.

Η υπόθεση πλέον βρίσκεται στα χέρια της ελληνικής Δικαιοσύνης από την οποία αναμένεται η απόφαση.

Το ελληνικό δημόσιο δεν έχει παραιτηθεί όπως λένε, αλλά αναμένει την απόφαση της Δικαιοσύνης. Φυσικά και πρέπει να πάρει το κράτος τα οφειλόμενα από τη Hochtief, αλλά πρώτα πρέπει να ξεκαθαριστεί το ειδικό καθεστώς που υπάγεται ή όχι ο αερολιμένας.

Λαφαζάνης: Κράτος εν κράτει οι γερμανικές εταιρείες στην Ελλάδα

Είναι αδιανόητο να υπάρχουν οφειλές προς το ελληνικό δημόσιο και να μην εκπληρώνονται. Δεν είναι δυνατόν οι γερμανικές εταιρείες να είναι υπεράνω των νόμων στη χώρα μας και στην ουσία να λειτουργούν ως κράτος εν κράτει.

Ο κ. Λαφαζάνης τόνισε επίσης πως το αεροδρόμιο και οι εταιρείες του αεροδρομίου έχουν απαλλαγή από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων το οποίο πληρώνουν όλοι.

Ραχήλ Μακρή: «Οι εντολές Σαμαρά φαίνεται ότι είναι ανίκανες να υποχρεώσουν την γερμανική Hochtief να αποδώσει τα 500 εκ. ευρώ που χρωστά στον Ελληνικό Λαό»

Η Συγκυβέρνηση της υποταγής στις τροικανές ορέξεις αποδόμησης του Κράτους και απορύθμισης της Ελληνικής Αγοράς προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από υποτιθέμενα πλεονάσματα για να καλύψει το μέγεθος της ανθρωπιστικής κρίσης που έχει δημιουργήσει. Οι κυβερνώντες αποδεικνύονται ιδιαίτερα αποτελεσματικοί στις περικοπές προς τους συνταξιούχους και τους μισθωτούς, την καταστροφή του εργασιακού πλαισίου που επιτρέπει την εκμετάλλευση των εργαζομένων υπό το φόβο της ανεργίας, την υπερφορολόγηση των ελευθέρων επαγγελματιών και την τοποθέτηση λουκέτου στις επιχειρήσεις. Αποτελούν τους ίδιους ανθρώπους, που σκύβουν δουλικά το κεφάλι στις απαιτήσεις των Γερμανών, που ενώ έστησαν επιχειρήσεις βασιζόμενοι στο «λάδωμα» και την διαφθορά, σήμερα κουνούν το δάχτυλο απαιτώντας υπέρογκα ποσά υποτιθέμενου χρέους.

Οι εντολές Σαμαρά ενώ στρέφονται ενάντια στους Έλληνες Πολίτες, φαίνεται ότι δεν είναι αρκετές για να υποχρεώσουν τις εταιρίες γερμανικών συμφερόντων να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους προς το Ελληνικό Κράτος. Πρώτα ο συμβιβασμός της Siemens και ύστερα η αδιαφορία για την είσπραξη 500 εκατομμυρίων ευρώ από την εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών», της οποίας κύριος μέτοχος είναι η γερμανική Hochtief, αποδεικνύουν την αδιαφορία αυτή. Οι Γερμανοί που εισπράττουν το ΦΠΑ δεν το αποδίδουν, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, επικαλούμενοι δικαιώματα «συμψηφισμού» εκμεταλλευόμενοι νομικίστικες διαδικασίες και τεχνάσματα.

Η Κυβερνητική αδράνεια στο συγκεκριμένο θέμα αποδεικνύει κάτι παραπάνω από ανικανότητα, καθώς οι συμμετέχοντες στην Συγκυβέρνηση δεν μπορούν να παρέχουν σιωπηρά τέτοια δικαιώματα σε πολυεθνικές επιχειρήσεις την στιγμή που οι μικρομεσαίοι Έλληνες επιχειρηματίες, χωρίς να έχουν δικαίωμα συμψηφισμού οδηγούνται στην οικονομική αγχόνη.

Μαργαρίτης: Ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στις κότες

Προκαλεί εύλογα ερωτηματικά και προβληματισμό η στάση της ελληνικής κυβέρνησης, όταν εμφανίζεται να διευκολύνει τη Hochtief και την ίδια ώρα να εξαντλεί την αυστηρότητά της στους Έλληνες φορολογούμενους.

Εδώ ισχύει το ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στις κότες!
Εμείς θα συνεχίσουμε να φέρνουμε το θέμα στη Βουλή περιμένοντας απάντηση από τους αρμόδιους υπουργούς.

Χρήστος Κατσώτης: Η κυβέρνηση είναι έκθετη

Το ζήτημα είναι ταξικό. Τα μονοπώλια και οι πολυεθνικές μένουν στο απυρόβλητο και μάλιστα με απόφαση της κυβέρνησης. Έχουμε τοποθετηθεί πολλές φορές στη Βουλή για το συγκεκριμένο ζήτημα αλλά απάντηση δεν παίρνουμε ποτέ, ούτε από τον κ. Στουρνάρα, ούτε από τον κ. Σταϊκούρα, ούτε από τον κ. Μαυραγάνη. Η κυβέρνηση είναι έκθετη. Πρόκειται για φοροληστεία από τις πολυεθνικές και τους μονοπωλιακούς ομίλους. Μία από αυτές είναι και η Hochtief. Εμείς θα επανέλθουμε στο ζήτημα αλλά η κυβέρνηση έχει χαράξει τη συγκεκριμένη πολιτική. Όλα για τους επενδυτές.

Χρυσή Αυγή: Πλήρης υποταγή Σαμαροβενιζέλων στα γερμανικά συμφέροντα

Διέγραψαν εν μία νυκτί οφειλή ύψους 500 εκατ. ευρώ

Το θλιβερό κράτος του μνημονίου προέβη σε μια ακόμα νομοθετική πρόκληση, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά το μέγεθος της εξάρτησης των ενταύθα εντολοδόχων στα αλλότρια συμφέροντα που εξουσιάζουν την πατρίδα μας. Μετά από δέκα και πλέον χρόνια μια διαμάχη, που έλαβε την δικαστική οδό, ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και την γερμανική εταιρεία Hochtief, που διαχειρίζεται τα δικαιώματα του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», έλαβε τέλος.

Η «λεπτομέρεια» έγκειται στο γεγονός ότι ενώ το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους απέρριψε τρις το αίτημα της εν λόγω εταιρείας να της χαριστεί η απόδοση φόρου προς το δημόσιο, έρχεται τώρα το ίδιο το κράτος να χαρίσει το ποσό του μισού δισ. ευρώ, απαλλάσσοντας από ᾽δω και στο εξής τους Γερμανούς από την υποχρέωση να καταβάλλουν ΦΠΑ.

Το ίδιο κράτος που έχει πετσοκόψει μισθούς και συντάξεις, που έχει ισοπεδώσει κάθε έννοια εργασιακού δικαιώματος, που έχει οδηγήσει στην ανεργία το 1/3 περίπου του πληθυσμού και χιλιάδες συμπατριώτες μας στην αυτοκτονία, διαγράφει εν μία νυκτί έσοδα που όφειλε να εισπράξει από μια ξένη εταιρεία, της οποίας οι επιχειρηματικές δραστηριότητες χαρακτηρίστηκαν εξ αρχής «επενδυτικές», δραστηριότητες δηλαδή που θα απέφεραν τεράστια κέρδη στα κρατικά ταμεία.

Μάλλον οι στυγνοί εκβιασμοί και ο τσαμπουκάς του Σαμαρά και των ομοίων του περνάει μόνο στον «λαουτζίκο», που χρόνια τώρα τον ταΐζει με το παραμύθι της ανάπτυξης και της δίκαιης κατανομής των φόρων, γιατί μπροστά στην Μέρκελ και τους ξένους τοκογλύφους κάνει ό,τι του ζητηθεί ελέω… μνημονιακής φιλίας.

http://www.newsbomb.gr/apokalypseis/story/421304/diegrapsan-500-ekat-fpa-poy-hrostoyse-i-germaniki-hochtief-stin-ellada#ixzz33h6U6vzU

Advertisements