ΕΝΦΙΑ & τέλη επιτηδεύματος : στυλοβάτες της εγχώριας ραστώνης


ΕΝΦΙΑ & τέλη επιτηδεύματος : στυλοβάτες της εγχωρίας  ραστώνης.

Του Κωνσταντίνου Παπακασόλα

Χωρίς τίτλο

  1. Λάθος άνθρωποι πλήρωσαν τα χρέη της χώρας :

Ασφαλώς και τα μνημόνια δεν επηρέασαν το ίδιο όλους.  Ούτε κατά διάνοια.

Μια μεγάλη μειοψηφία στη χώρα και δη το βαθύ δημόσιο, οι πολύ-υψηλοσυνταξιουχοι, οι εύποροι ελεύθεροι επαγγελματίες και επιχειρηματίες ως και οι μεγαλοκαταθετες και ασφαλώς οι λωποδύτες ούτε που πήραν χαμπάρι έως σήμερα κάτι  από μνημόνιο.

Η επιρροή της φορολογίας σε αυτούς σε σχέση με το σύνολο της περιούσιας τους ήταν μηδαμινή.

Αυτό άλλωστε ήταν και το τρικ εξ αρχής:

α) με το παραπλανητικό πρόσχημα ότι η κρίση θα ήταν πρόσκαιρη, το πολύ διετής δηλαδή, πάρθηκαν από ΓΑΠ-Σαμαρά-Στρουρναρα- Βενιζέλο οριζόντια σκληρά μέτρα που έπληξαν τα μικρομεσαία στρώματα σε βαθμό  αφαίμαξης, τα οποία και επικυρώθηκαν από τα δικαστήρια συνταγματικά ως δήθεν προσωρινά! Χωρίς καμία διευκρίνιση ή αυτεπάγγελτη επανεξέταση της προσωρινότητας αυτής, εδώ είναι το σκανδαλώδες.

Αύτη η προσωρινότητα συνεχίζει λοιπόν μέχρι σήμερα τεχνητά να αποστραγγίζει την πλειοψηφία του ελληνικού  λάου -τοις ευλογίες των δανειστών και δικαστών – για να μην πειραχθούν τα κεκτημένα (αργομισθίες, καταθέσεις κλπ)  των ανωτέρω προυχόντων και  διαταραχτεί η εβδομαδιαία θερινή μπελβεντερε τους.

β) Ο Σύριζα συνεχίζει την τακτική αύτη -της προσωρινότητας- με την ελπίδα ότι θα ελεήσουν οι δανειστές  να διαγράψουν  μέρος του χρέους και έτσι να μειώσουν το βαρύτατο φοροπετσωκομα των λαϊκών στρωμάτων,  επειδή  ομοίως θέλει να αποφύγει  φορολογία καταθέσεων στο εσωτερικό / εξωτερικό ενώ ασφαλώς ούτε λόγος για περιορισμό δημόσιου και  απολύσεις αργόμισθων.

 

Όλα τα ξένα πρακτορεία ειδήσεων  απ την αρχή της κρίσης με έκπληξη κατέγραφαν εικόνες από την κοινωνική και νυχτερινή ζωή της πρωτεύουσας μας, αναφέροντας ότι δεν προδίδουν  χώρα σε κρίση, γι  αυτόν ακριβως το λόγο : Λεφτά υπήρχαν και υπάρχουν ακόμα για πολλούς.

Όπως όμως  λέει το ΣΤΕ και ο Α.Π. το τέλος επιτηδεύματος , το ΕΕΤΗΔΕ (ΕΝΦΙΑ) κλπ είναι προσωρινά πλην απαραίτητα μέτρα για τους διαμαρτυρόμενους υπολοίπους.

Όπως άλλωστε, λεμέ τώρα, και ο φόρος 26% απ το πρώτο ευρώ προσωρινός κι αυτός, κλείνουν όλα μαζι ήδη 5 χρόνια ύπαρξης, γιατί για κάποιους η Μύκονος είναι μόνιμη και δεν δύναται να είναι προσωρινή επιλογή.

  1. Φοροδιαφυγή : Το παραπέτασμα καπνού για την συγκάλυψη της διαφθοράς και της ανάγκης συνεισφοράς των διεφθαρμένων.

Έχουν λυσσάξει  οι κρατιστες με τη φοροδιαφυγή η οποία εκτιμάται σε κόστος στα 16 δις το χρόνο κι έχουν πάρει σωρεία απίθανων μέτρων γι αυτήν , ενώ

α) το κόστος της διαφθοράς είναι 33 δις το χρόνο (!) και

β) της γραφειοκρατίας 10 δις!

Φυσικά δεν έκαναν τίποτα γι αυτές, που είναι διακριτές αιτίες απώλειας εσόδων (η προσαύξησης περιούσιας αν προτιμάτε)  ούτε βεβαία έβαλαν τέλος διαφθοράς στους εργαζόμενους στο  δημόσιο, έβαλαν όμως τέλος επιτηδεύματος στις επιχειρήσεις  και μαζι με το φόρο απ το πρώτο ευρώ έκλεισαν η υπερχρέωσαν  χιλιάδες μικρές.

Έχουμε λοιπόν ως ώρας από τις ελληνικές κυβερνήσεις : και λάθος εκτίμηση της φοροδοτικής ικανότητας των πολιτών και ατιμωρησία στην προσαύξηση περιούσιας χιλιάδων μακροχέρηδων και εκτοπισμό απ την αγορά εργασίας χιλιάδων επιχειρήσεων και αυτοαπασχολούμενων.

Και ασφαλώς εγκλωβισμό της χώρας σε οικονομική ασφυξία με συνέχεις αποτυχημένες προβλέψεις κάθε χρόνο  με δήθεν ερχομένη  ανάπτυξη

  1. Σκόπιμη απουσία νομοθετικού – δικαστικού φρένου στον φορολογικό βομβαρδισμό:

Τα ως άνω ασφυκτικά μέτρα εις βάρος των επιχειρήσεων -εις γνώσιν ότι θα καταπόντιζαν πολλές από αυτές- εληφθησαν ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΘΕΙ ΕΝΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΑΝΑΠΝΟΗΣ στα τεκμήρια φοροδιαφυγής (τους προληπτικούς φόρους δηλαδή) που επεβλήθησαν

Και είναι απόρροια της αποτυχημένης πολιτικής των δανειστών που μόνο ισοδύναμα ήξεραν να δέχονται, χωρίς να έχουν κανένα σαφή χρονικό ορίζοντα για την απόδοση των μέτρων.

Ένα τέτοιο παράθυρο αναπνοής  επιβαλλόταν ώστε οι επιχειρήσεις να μην έχουν μόνο την ακραία λύση του νομού Κατσελη, άλλα με έναν απλούστερο τρόπο να ανταποδείξουν την φοροδοτική τους αδυναμία στην φορολογική/ασφαλιστική αρχή και κατόπιν να ελαφρύνονται.

Πραγματικά δεν εξυπηρετεί να συσσωρεύονται χρέη κάθε χρόνο στις ΔΟΥ και τα ταμεία, πάνω από  100 δις πια, και να αποκλείονται χιλιάδες επιχειρήσεις από φορολογικές και ασφαλιστικές ενημερότητες, την οικονομική συναλλαγή με το δημόσιο, μόνο και μόνο επειδή κάποιος τους φόρτωσε ένα σκασμό φόρους, που δεν  αντιστοιχούν στις δυνατότητες τους. Τέτοια πρόταση έχει γίνει από την ΠΕΔ (πανελλήνια ένωση δικηγορών), ενώ ίσχυε ήδη στην Κύπρο.

Οι οριζόντιοι & προληπτικοί φόροι σε ευρύ πλήθος πολιτών πάσχουν από μερική αντισυνταγματικότητα  που είναι αυταπόδεικτη. Επιβάλλεται δε πια η νομοθετική δυνατότητα αντίκρουσης τους-ως μαχητών τεκμηρίων- που ως σήμερα είναι μόνο θεωρία.

Ακόμα και το 1821 που η άτυπη  τότε κυβέρνηση χρειάστηκε πόρους για τον ιερό σκοπό της απελευθέρωσης, αφού απέτυχε να εισπράξει ένα γρόσι από κάθε έλληνα (αρχικό οριζόντιο μέτρο) καθώς η πλειοψηφία ήταν εξαθλιωμένη, ακολούθως ομόθυμα εξουσιοδότησε τον Κολοκοτρώνη να ζητήσει εισφορά από τους ισχυρούς  οικονομικά προύχοντες οι όποιοι – σε αντίθεση με σήμερα- ανταποκρίθηκαν.  Αυτό ακριβως δεν έγινε στα χρόνια του μνημονίου με συνεπεία η χώρα να μην ορθοποδεί.

 

  1. Λογικές λύσεις με γενναίες τομές στο μαύρο χρήμα και στις κακές συνήθειες της χώρας.

Αν υπήρχε σοβαρή κυβέρνηση θα επιχειρούσε κατά σειρά τα εξής,  εφόσον πράγματι ήθελε το καλό της χώρας και όχι μιας ελίτ μόνο.

Α. Εισφορά στις καταθέσεις εξωτερικού 20-30% ώστε να μαζέψει ένα σεβαστό ποσό και να συμφωνήσει την διαγράφη του ημίσεως του χρέους με τους δανειστές, όπως έγινε με το PSI. Να τελειώνουμε με το χρέος.

Αυτό θα της επέτρεπε να μειώσει πάνω από 50-60% όλους τους σημερινούς φόρους, αμέσους, εμμέσους, όλους.

Στη συνέχεια αρκεί να έχει οριακά πλεονάσματα, που επιτυγχάνονται εύκολα με φρένο στην σπατάλη και τη διαφθορά του δημοσίου.

Β. Διαγραφή ακολούθως των συσσωρευμένων οφειλών, που τόσα χρόνια  άθροισαν αναντιστοιχία με τα εισοδήματα, ώστε να αναπνεύσoυν η  αγορά και οι πολίτες.

Γ. Παράκαμψη Αθήνας – Θεσσαλονίκης στο επερχόμενο (2017) νέο Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και  Αειφόρου Ανάπτυξης απ τις 2 πρώτες θέσεις που κατέχουν 50 χρόνια τώρα, και δημιουργία νέων αστικών κέντρων, για να αποσυμπιεστεί η χώρα από την πληθυσμιακή υπερσυγκεντρωση της γενιάς του Πολυτεχνείου (ΒΠ):  Που ήθελε να μην απέχει πολύ η δουλειά της (στο δημόσιο) απ το σπίτι της και το εξοχικό της – για να μην κουράζεται περά – δωθε στα τριήμερα.

Διαβάσαμε  χωρίς ιδιαίτερη έκπληξη ευρωβουλευτή να  υποστηρίζει πως οι νέοι που βρίσκονται στο εξωτερικό  πρέπει να επιτύχουν εκεί που βρίσκονται.

Μιας και χώρα δική μας έχουμε,  μήπως να θυσίαζαν καλυτέρα κάτι οι Έλληνες προύχοντες με τα κεφάλαια στο εξωτερικό και σε αντάλλαγμα να  τους δοθεί φοροαπαλλαγή να  επενδύσουν σε θέσεις εργασίας στη χώρα  μας ώστε να βρουν δουλειές οι νέοι εδώ;

Διότι αν είναι να διαλύσουμε την Ελλάδα και να γίνουμε διασπορά, να το ξέρουμε.

Ο Κωνσταντίνος Παπακασόλας είναι δικηγόρος Αθήνας

Παραπομπες:

  1. http://www.naftemporiki.gr/finance/story/942823/pano-apo-41-dis-euro-i-paraoikonomia-stin-ellada
  2. https://panhelleniclawyersassociation.wordpress.com

3.http://mikros-romios.gr/%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF-%CE%B8%CE%B5%CF%8C%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BF%CF%84%CF%81%CF%8E%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%BF-1822-%CF%83%CE%B5-%CF%81%CF%8C/

http://www.liberal.gr/arthro/67152/forum/2016/enfia–teli-epitideumatos–stulobates-tis-egchorias-rastonis.html

Advertisements