Ασφαλώς δημόσιες υπηρεσίες και το απόγευμα


Ασφαλώς δημόσιες υπηρεσίες και το απόγευμα

Ασφαλώς δημόσιες υπηρεσίες και το απόγευμα

Του Κωνσταντίνου Παπακασόλα

Η ιδέα δεν είναι νέα, ήδη απ τις αρχές του 2000 (!) είχε επιχειρηθεί να εφαρμοστεί, άλλα υπέκυψε δυστυχώς σε αντιδράσεις συνδικαλιστικές.

Η Ελλάδα έχει έναν από τους μεγαλύτερους δημοσίους τομείς στην Ευρώπη. Ακόμα και αν άλλες χώρες έχουν εξίσου μεγάλο δημόσιο, υπάρχει λόγος που το έχουν, καθώς είναι πιο αποδοτικός, επειδή έχουν βαριά βιομηχανία, πετρέλαια, κλπ.

Εμείς έχουμε κατά κανόνα…σφραγίδες.  Εξ ου και ο δημόσιος τομέας πάσχει όπως και λογω του μεγέθους και της διαφθοράς του.

Δεν είναι καθόλου υπερβολή αυτό που έχει ειπωθεί, ότι εξακολουθεί να συντηρείται και για να αυτοσυντηρείται μέσω της γραφειοκρατίας και της ψηφοθηρικής πατρωνίας.

Η χώρα μας έχει υποσχεθεί να μειώσει το σφραγιδομανι και τα άπειρα πιστοποιητικά ακόμα και για το απλούστερο αίτημα πλην δεν εννοεί να το πράξει ακόμα και στην εποχή που τα πάντα μπορούν να γίνουν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ηλεκτρονικά.

Έτσι εξακολουθεί να ταλαιπωρεί τους πολίτες, που είναι  αναγκασμένοι να παλεύουν σε ένα χάος υπηρεσιών, κτιρίων, ορόφων, γραφείων.

Ακόμα και το taxisnet είναι παιδί του δημοσίου : Αδικαιολόγητα περίπλοκο και συχνά έκτος λειτουργιάς.

Oπου μάλιστα το δημόσιο έχει τάχα επιχειρήσει ηλεκτρονική διακυβέρνηση, το μόνο που κατάφερε έως τώρα είναι ΕΚΤΟΣ από την κανονική γραφειοκρατία να προσθέσει ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ! Αυτό όμως είναι άλλο θέμα.

Το πλήθος των πολιτών λοιπόν  στριμώχνει πολύτιμο χρόνο από τη ζωή του στο πεντάωρο 9 με 2, που είναι και οι μονές ώρες που λειτουργούν οι δημόσιες υπηρεσίες.

Δηλαδή, το διάστημα ακριβώς που οι άνθρωποι εργάζονται και αδυνατούν να τρέχουν σε υπηρεσίες. Αυτό δεν είναι λειτουργικό.

Αν συνυπολογίσουμε τις αργίες τα σαββατοκύριακα τις απεργίες, αργομισθιες και την κακή οργάνωση, ο χρονος εξυπηρέτησης μειώνεται ισως  σε λιγότερες από τις μισές μέρες του χρόνου.

Αφ ης στιγμής το δημόσιο έχει σε ουκ ολίγες περιπτώσεις επάρκεια προσωπικου, πολλοί εκ των οποίων άνευ αντικείμενου, αφού πχ σε μια μονό υπηρεσία μπορεί να υπάρχουν 3 διευθυντές και κανείς υπάλληλος, αυτά πρέπει να αλλάξουν.

Και ο πιο αποτελεσματικός και δίκαιος τρόπος θα ήταν με τη θέσπιση ημερών λειτουργιάς των δημόσιων υπηρεσιών ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ.

Ειδικά λοιπόν οι ΔΟΥ, οι πολεοδομίες, τα υπουργεία, τα δικαστήρια, οι δήμοι  βεβαίως και πασά άλλη υπηρεσία δομική (και οι τράπεζες),  κάλο

θα ήταν  να λειτουργούν ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ. Έστω και 2 φορές την εβδομάδα.

Μια τέτοια αλλαγή θα αποσυμπίεζε το δημόσιο σύστημα υπηρεσιών και θα εξυπηρετούσε συνολικά πλέον τον πολίτη.

Το μειωμένο άγχος των υπάλληλων και πολιτών από την διάχυση του χρόνου εξυπηρέτησης που αμβλύνει το επείγον και την αγωνία της μη εξυπηρέτησης – σε σχέση με τις τεράστιες ουρές σε συγκεκριμένες και λίγες ώρες έως σήμερα – θα  είναι από μόνο του ένα τεράστιο κοινωνικό όφελος.

Όλοι θυμόμαστε τις ..ουρές σε ΙΚΑ, τράπεζες  και αλλαχου από ταλαίπωρους συνταξιούχους & ασθενείς από τις 6 τα χαράματα.

Το παράδειγμα των απογευματινών ΕΛΤΑ στην Αθηνά -σε Ομόνοια και Σύνταγμα- αλλά και των ΚΕΠ είναι πρωτοποριακό καθώς έχουν εξυπηρετήσει τα μαλα τις συναλλαγές δίδοντας μεγάλη άνεση στους πολίτες και πρέπει  να επεκταθεί σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες.

Ο Κωνσταντίνος Παπακασόλας είναι δικηγόρος Αθήνας

 

http://www.liberal.gr/arthro/75402/forum/2016/asfalos-dimosies-upiresies-kai-to-apogeuma.html

Advertisements