Μια στις δύο γυναίκες δεν κάνει παιδιά


Μια στις δύο γυναίκες δεν κάνει παιδιά

Aυτό δείχνουν οι αριθμοί στις ΗΠΑ αλλά είναι σίγουρο ότι αν γίνουν παρόμοιες μετρήσεις και στην Ευρώπη (ποσοστό γυναικών που έχουν παιδιά σε σύγκριση με αυτές που δεν έχουν), τα αποτελέσματα, με την υπογεννητικότητα που μαστίζει και τις εδώ χώρες,  θα προδίδουν την ίδια τάση:

1 στις 2 γυναίκες δεν κάνει παιδιά. Στην Αμερική το 2014, το 48% των γυναικών ηλικίας 15-50 δεν ήταν μητέρες.

Πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό ατεκνίας από το 1976, που ξεκίνησαν να κρατούνται τα συγκεκριμένα αρχεία.

Από όσες αποφασίζουν να κάνουν παιδιά, η πλειοψηφία το κάνει μετά τα 30. Φαίνεται ότι τώρα πια που οι γυναίκες έχουν μεγαλύτερη ελευθερία επιλογής στο συγκεκριμένο θέμα, όλο και περισσότερες είναι αυτές που επιλέγουν να μην κάνουν παιδιά! Για τους γονείς και τους παππούδες μας, δεν ετίθετο καν θέμα μη-τεκνοποίησης. Η αντισύλληψη, η σεξουαλική απελευθέρωση, η μόρφωση και συμμετοχή στην αγορά εργασίας, όλοι αυτοί οι παράγοντες ωστόσο, φαίνεται ότι δούλεψαν ενάντια στο παραδοσιακό πρότυπο της οικογενείας.

Στις ΗΠΑ το ποσοστό των γυναικών που γράφονται στα πανεπιστήμια κάθε χρόνο είναι μεγαλύτερο από αυτό των ανδρών! Οι γυναίκες πολύ γρήγορα ενσωματώθηκαν και στην αγορά εργασίας, τόσο γρήγορα που οι κοινωνίες δεν πρόλαβαν να θεσπίσουν δομές υποστήριξης αυτής της τεράστιας αλλαγής (νόμους, κοινωνικά προγράμματα). Έτσι οι εργαζόμενες μητέρες είναι σαν να δουλεύουν σε δύο δουλειές καθημερινά…

Δεδομένου λοιπόν ότι σπουδάζουν και θέλουν να ακολουθήσουν και άλλα όνειρα και επιδιώξεις πέρα από αυτό της οικογένειας, μοιραία καταλήγουν να καθυστερούν ή και από ότι φαίνεται να απορρίπτουν ολοσχερώς το θεσμό της οικογένειας…

Στην Αγγλία, έρευνα που έγινε το 2011 ανάμεσα σε 5.000 ελεύθερους νέους και νέες, έδειξε ότι περισσότεροι άντρες από ότι γυναίκες, ήθελαν παιδιά! Επίσης, ότι περισσότεροι άντρες ήθελαν «γάμο» ενώ περισσότερες γυναίκες ήθελαν την «ανεξαρτησία» τους! Το 2013 σε άλλη έρευνα, το 80% δήλωσαν ότι ήθελαν να γίνουν πατέρες ενώ οι γυναίκες σε ποσοστό 70%!

Πέρα από τις σπουδές, δεδομένων και των θυσιών και του κόπου που απαιτείται για να προοδεύσει κανείς στη δουλειά του και να χτίσει ένα εισόδημα δεν είναι και τελείως απορίας άξιον που συνεχώς αυξάνει ο αριθμός των γυναικών που διστάζουν να συμβιβάσουν την δουλειά προκειμένου να αποκτήσουν οικογένεια.

Όσο μαγικό, πλούσιο και ιερό τελικά, να είναι το συναίσθημα και η εμπειρία της τεκνοποίησης και ανατροφής παιδιών, φαίνεται ότι για πολλές γυναίκες μπαίνει σε δεύτερη μοίρα, σκεπάζεται από το επαγγελματικό «γκλάμουρ» ή το ιδανικό της ευτυχίας που η σύγχρονη κοινωνία έχει ταυτίσει με τις επιτυχημένες καριέρες.

Διότι μπορεί οι άντρες να συνεισφέρουν περισσότερο στις δουλειές του σπιτιού όμως η πολυπόθητη ισότητα στις υποχρεώσεις του νοικοκυριού ή στην ανατροφή των παιδιών, στην πράξη, αργεί. Η δουλειά των αντρών είναι ιερή, και δεν πρόκειται ποτέ να επιτραπούν συμβιβασμοί για χάρη ενός παιδιού. Αυτό είναι το δόγμα της κοινωνίας το οποίο δεν ανατρέπεται εύκολα. Μοιραία λοιπόν, οι διπλές ευθύνες βαραίνουν την γυναίκα.

Τελικά, η σύγχρονη ζωή στη Δύση προσφέρει πολλαπλάσιες επιλογές στο μέσο άνθρωπο, οι κοινωνίες έχουν απελευθερωθεί, οι σχέσεις το ίδιο, οι οικογένειες δεν έχουν ανάγκη τη βοήθεια των παιδιών για την επιβίωση (μάλλον το αντίθετο συμβαίνει μέχρι τις μεγάλες ηλικίες των παιδιών) και η πορεία της οικονομίας παγκοσμίως είναι αποκαρδιωτική για το πορτοφόλι.

Αποτέλεσμα (ή τίμημα) όλων αυτών είναι οι γυναίκες να μην αποδέχονται ασυζητητί τη μητρότητα και η υπογεννητικότητα να κινδυνεύει να γίνει μάστιγα στο δυτικό κόσμο – τα αυξημένα ποσοστά των διαζυγίων και αντίστοιχα, τα μειωμένα των γάμων είναι πλέον κάτι δεδομένο…

Αυτά όλα τη στιγμή που 100 χρόνια πριν ο μέσος άνθρωπος ζούσε μέχρι τα 50! Ένα μωρό που θα γεννηθεί σήμερα όμως, είναι πολύ πιθανό να φτάσει τα 100 ή και να τα ξεπεράσει. Από το 2000 έως το 2014 το ποσοστό των ανθρώπων που έφτασαν τα 100 είχε αύξηση 44%!

http://underwriter.gr/%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B4%CF%8D%CE%BF-%CE%B3%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%AC/

 

Advertisements