Θάνατος στο Multitasking. Επιλέξτε Άμεσα το Monotasking


Θάνατος στο Multitasking. Επιλέξτε Άμεσα το Monotasking.

Είμαστε πολυάσχολοι, έχουμε πολλά στο κεφάλι μας και μπορεί ακόμη και να νομίζουμε ότι η ικανότητα μας να κάνουμε πολλά πράγματα ταυτόχρονα (multitasking) είναι ένα από τα μυστικά μας όπλα.  Επειδή όμως μας έχει βγει η γλώσσα και το κεφάλι μας γυρίζει σβούρες, είπαμε να το ψάξουμε λίγο παραπάνω.
Παρακάτω, λοιπόν, τα ευρήματα μας με βασικό συμπέρασμα ότι το multitasking είναι …πολύ μεγάλο κάψιμο.  Σε μια κοινωνία που είναι μονίμως στην πρίζα, το multitasking έχει καταντήσει να είναι ο κανόνας αντί η εξαίρεση, παρότι αναρίθμητες μελέτες έχουν αποδείξει ότι το multitasking βλάπτει τον εαυτό μας.

Ας δούμε 7 απίστευτους λόγους για τους οποίους πρέπει να πατήσουμε τώρα τέρμα φρένο στη συνήθεια του multitasking :

1.   Μειώνει έως 40% την παραγωγικότητα
MULTITASKING 1Οι ειδικοί εκτιμούν πως το να κάνουμε πολλά πράγματα ταυτόχρονα, μπορεί να προκαλέσει μέχρι και 40% απώλεια παραγωγικότητας και να αυξήσει τα λάθη στις εργασίες μας, ειδικά αν μία ή περισσότερες από αυτές απαιτεί επισταμένη κριτική σκέψη.  Το multitasking εξαντλεί τον εγκέφαλο, επιβραδύνει το έργο μας και οδηγεί σε μειωμένη απόδοση.  Η συγκέντρωση και η επίδοση μας υποφέρουν και χρειάζεται επιπλέον κατανάλωση πνευματικής ενέργειας για να καταφέρουμε αυτό τον άθλο.  Επίσης, αυτό μας τρώει και περισσότερο χρόνο, διότι κάθε φορά που μεταπηδούμε από τη μία εργασία στην άλλη, χρειαζόμαστε επιπλέον χρόνο για να ξαναβρούμε τη συγκέντρωση μας μετά τη διακοπή – πράγμα που όσο μεγαλώνουμε επιδεινώνεται κιόλας.  Τέλος, πολλές φορές μας εμποδίζει να ολοκληρώσουμε μια εργασία, αφού εξαντλούμαστε από τις συνεχείς διακοπές.

2.   Δημιουργεί απίστευτο στρες
a7d1f061da4a42931c8bcf1179189c70.w600.h340.z1

 

 

Το να ακροβατείς ανάμεσα σε δραστηριότητες είναι αγχωτικό.  Η εναλλαγή καθηκόντων αφαιρεί την ικανότητα μας να είμαστε  παρόντες, εστιάζοντας 100% σε αυτό που κάνουμε.  Κάνοντας πολλά πράγματα ταυτόχρονα, βάζουμε σε κίνδυνο την ικανότητά μας να είμαστε προσεκτικοί και σε εγρήγορση.  Ξαφνικά συνειδητοποιούμε ότι δεν έχουμε φάει όλη μέρα, ή έχουμε ένα φοβερό πονοκέφαλο, ή το σβέρκο μας είναι δεμένο κόμπος;  Ε, αυτά  είναι σημάδια ότι έχουμε χάσει την επαφή με τον εαυτό μας και δεν είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά ούτε στις ίδιες μας τις ανάγκες.  Αυτό μπορεί να κάνει το άγχος ακόμη χειρότερο, και να οδηγήσει σε ανθυγιεινές πρακτικές όπως το πολύ φαγητό, η υπερκατανάλωση, ή το χάσιμο χρόνου σε ασήμαντες εργασίες.

3.   Εξαφανίζει την ευχαρίστηση της δουλειάς
MULTITASKING 3Μία από τις μεγαλύτερες χαρές για τους ανθρώπους που απολαμβάνουν τη δουλειά και τη ζωή τους, είναι η εμπειρία του να απορροφώνται τελείως όταν ασχολούνται με κάτι.   Αυτή είναι μια κατάσταση που οι ψυχολόγοι αποκαλούν θετική ροή.  Η κατάσταση της ροής είναι ένας απίστευτα δημιουργικός και παραγωγικός χώρος, όπου συμβαίνουν σπουδαία πράγματα.  Όμως δεν έχουμε την ευκαιρία να βιώσουμε την εμπειρία της αν διακόπτουμε συνεχώς την εργασία μας για να ελέγξουμε τα μέιλ μας, να στείλουμε ένα μήνυμα, να τηλεφωνήσουμε, κ.λπ. κ.λπ., γιατί απλούστατα δεν υπάρχει ροή στο multitasking.

4.   Επηρεάζει αρνητικά την μνήμη
MULTITASKING 4Προσπαθώντας να κάνουμε πάρα πολλά πράγματα μονομιάς, ο εγκέφαλος στρεσάρεται και επηρεάζεται ο τρόπος αποθήκευσης των πληροφοριών.  Κι αυτό γιατί όταν κάνουμε 2-3 πράγματα ταυτόχρονα, το πιθανότερο είναι ότι θα χάσουμε πολύτιμες πληροφορίες από κάποιο απ’ όλα.  Επίσης, το να διακόπτουμε ξαφνικά μια εργασία για να ασχοληθούμε με μια άλλη, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη βραχυπρόθεσμη μνήμη και να αναρωτιόμαστε …“Τι έκανα τώρα; Τι ήθελα να πω;”.

5.   Καταπιέζει τη δημιουργικότητα
MULTITASKING 2Κι αυτό γιατί εξαντλεί όλη την βραχυπρόθεσμη μνήμη μας, εξαιτίας της υπερσυγκέντρωσης που απαιτείται.  Σύμφωνα με ερευνητές του Πανεπιστημίου του Ιλινόις, όταν η βραχυπρόθεσμη μνήμη εξαντλείται, επηρεάζεται αρνητικά η ικανότητα για δημιουργική σκέψη.

6.   Εξαφανίζει την πραγματικότητα
Mann im Büro mit BurnoutΈρευνα του Western Washington University το 2009 αποκάλυψε ότι οι άνθρωποι που είναι απασχολημένοι με δύο εργασίες ταυτόχρονα, δε βλέπουν καν προφανή πράγματα που βρίσκονται ακριβώς μπροστά τους, κάτι που οι ερευνητές αποκαλούν unintentional blindness (ακούσια τύφλωση).

7.   Μας παχαίνει!
Το να κάνουμε οποιαδήποτε εργασία ενώ τρώμε, έχει αποδειχτεί ότι παχαίνει.  Κι αυτό γιατί ο εγκέφαλος αργεί να δώσει σήμα πως το στομάχι χόρτασε.  Οπότε, ας κάνουμε ένα διάλειμμα κι ας απολαύσουμε την κάθε μπουκιά διατηρώντας τη σιλουέτα μας.

woman juggling fruitΤο να ζούμε μια ζωή όπου πρέπει διαρκώς να ακροβατούμε ανάμεσα σε πολλαπλά καθήκοντα, δεν είναι ότι καλύτερο.  Το στρες, το άγχος, η απόσπαση της προσοχής και ο αποσυντονισμός που μας δημιουργεί δεν είναι η συνταγή για την ευτυχία και άρα, σίγουρα όχι μέρος του master plan μας.

ΖΗΤΩ ΤΟ MONOTASKING
Κι όμως υπάρχει εναλλακτική : Οι ειδικοί προτείνουν το monotasking (μια εργασία τη φορά), όσο απλό κι αν ακούγεται.  Ας προσπαθήσουμε να συγκεντρωθούμε σε μια μόνο εργασία κάθε φορά.  Είναι πολύ απλά τα πράγματα.  Όταν τρώμε, απολαμβάνουμε μόνο το γεύμα μας.  Όταν γράφουμε, απλά γράφουμε.  Όταν μελετάμε, μελετάμε.  Χωρίς διακοπή μέχρι να τελειώσουμε και χωρίς να δημιουργούμε οι ίδιοι αντιπερισπασμούς στον εαυτό μας.  Η  διαφορά που θα δείτε στην ποιότητα και την ποσότητα της δουλειάς σας, θα σας εκπλήξει!  Κυρίως θα χαρείτε απίστευτα με την αλλαγή στην ποιότητα της ζωής σας!!

Τελικά το «stop and smell the roses» ισχύει και για την εργασία μας γιατί …κάνει καλό!

 

http://blog.ideales.gr/diafora/thanatos-sto-multitasking-epilexte-amesa-to-monotasking/

Advertisements