Υλοποίηση της πρότασης ΠΕΔ για αναδρομική διαγραφή ασφαλιστικών εισφορών με τον εξωδικαστικό συμβιβασμό (άρθρο 15 Σ.Ν.)


cropped-cf80ceb5ceb4-cf83cf84ceb1cf81cf84-cf84ceb5cf84cf81ceb1ceb3cf89cebdcebf1Υλοποίηση της πρότασης ΠΕΔ για αναδρομική διαγραφή ασφαλιστικών εισφορών με τον εξωδικαστικό συμβιβασμό (άρθρο 15 Σ.Ν.)

Με αίτηση τόσο προς τους δικηγορικους συλλογους οσο και το  Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας τα ετη 2013 και 2014 η ΠΕΔ ειχε υπομνησει αναλυτικά την ανάγκη μιας απλής και δίκαιης διαδικασίας αναδρομικής αναπροσαρμογης των οριζοντίων ασφαλιστικων εισφορων :

Προτείνουμε:

Να συσταθεί ειδική Επιτροπή στο Ε.Τ.Α.Α., στην οποία θα μπορούν να προσφεύγουν οι δικηγόροι ασφαλισμένοι του Ταμείου ,αιτούμενοι την ελάφρυνση των ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών οφειλών τους, υπό την προϋπόθεση: α) ότι είχαν αποδεδειγμένα πολύ χαμηλά φορολογητέα εισοδήματα από το έτος 2009 τουλάχιστον μέχρι και σήμερα και β) ότι δεν εμφανίζουν αυξητική μεταβολή των περιουσιακών τους στοιχείων (με εξαίρεση γονικές παροχές) δυσανάλογη προς τα φορολογητέα εισοδήματά τους, κατά τρόπο ώστε να τεκμηριώνεται η εισφοροδοτική τους ικανότητα. Η Επιτροπή αυτή, εξετάζοντας όλους τους λόγους αδυναμίας καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών που θα προβάλουν οι ασφαλισμένοι δικηγόροι, θα μπορεί να προβαίνει σε διαγραφή οφειλών για όσους είχαν εντελώς ανεπαρκή φορολογητέα εισοδήματα ή σε μείωση οφειλών για όσους είχαν εισοδήματα έως 7.178 ευρώ (όριο φτώχιας), με αντίστοιχη αναλογική μείωση της μελλοντικής τους σύνταξης, για κάθε χρόνο που αδυνατούν να καταβάλουν, πλήρως ή μερικώς, τις ασφαλιστικές τους εισφορές.

https://panhelleniclawyersassociation.wordpress.com/2013/12/25/20/

https://panhelleniclawyersassociation.wordpress.com/2014/02/18/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%AD%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%AD%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B1/

Οι βάσεις για την πρόταση αυτή  μπαινουν με το νέο νόμο του 2017 με την ονομασια :ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΟΦΕΙΛΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ» οπου αναφερεται χαρακτηριστικα στο αρθρο 15 παρ. 22 (Συμμετοχή του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης) :

15-22. Το Δημόσιο και οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, μετά από αίτηση οφειλετών τους που εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου με βάση τα οριζόμενα στην περίπτωση (β) της παραγράφου 1 και στην παράγραφο 5 του άρθρου 2 (2.5 : Δεν υποβάλλεται αίτηση υπαγωγής στη διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης του παρόντος νόμου, σε περίπτωση που οι απαιτήσεις ενός πιστωτή υπερβαίνουν ποσοστό 85% των συνολικών απαιτήσεων κατά του οφειλέτη. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου το Ελληνικό Δημόσιο και οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης λογίζονται ως δύο πιστωτές.), δύνανται να προτείνουν σε αυτούς λύσεις ρύθμισης οφειλών ανάλογες με αυτές που αποδέχονται ή αντιπροτείνουν στο πλαίσιο της διαδικασίας εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών του παρόντος και σύμφωνα με τις εσωτερικές τους διαδικασίες.

Κατα τουτο, ακομα και επιχειρησεις οπως οι ατομικες κυριως καταρχην εμπορων που αποκλειονται απο την διακασια συνολικης υπαγωγης στο νεο νομο θα δυνανται παρολαυτα να υποβαλλουν αιτηση ρυθμισης των οφειλων τους σε δημοσιο και ΕΦΚΑ  με τις ιδιες δυνατοτητες και στα ιδια πλαισια  που θα τελικα θα εγκριθουν με το σχεδιο νομου και για οσους θα υπαγονται στον εξωδικαστικο, και περιπου αυτα που εφαρμοζονται και στο ν. Κατσελη, δηλαδη σε καθε περιπτωση διαγραφες οφειλων, δοσεις κλπ και οσα αναλυτικα οριζονται στο σχετικο παραρτημα του νεου ως ανω νομου.

Η ρύθμιση αυτή καταρχήν φαίνεται να καλύπτει όσους χρωστάνε άνω του 85% σε ένα μόνο φορεα (πχ ασφαλιστικα ταμεια, δημοσιο και οχι τραπεζες η ιδιωτες) και εχουν οφειλες κατω των 20.000 ευρω και που εως τωρα αποκλειονταν τοσο απ τον εξωδικαστικο οσο και το ν. Κατσελη.

Δοθεντος, τελος οτι το σχεδιο νομου αναφερει οτι η προταση του οφειλετη θα μπορει να γινεται και ως προς το δημοσιο (εν γενει) τουτο σημαινει οτι η δυνατοτητα ελαφρυνσης του οφειλετη δεν θα περιοριζεται μονο στις ασφαλιστικες εισφορες αλλα και σε οφειλες στο δημοσιο και το συνολο των φορεων του.

Μενει μονο η ακριβης οριοθετηση και διασφαλιση της διαδικασιας τοσο με νομοθετικη επικυρωση οσο και με την εφαρμογη γενναιων και αναλογικων ρυθμισεων των οφειλων των επιχειρησεων που επιβαρυνθηκαν υπερμετρα με φορους και εισφορες εως σημερα.

Στα πλαισια αυτα εκκρεμει και η ενταξη των επιτηδευματιων του ΕΤΑΑ (μηχανικων, δικηγορων κλπ) που αποκλειονται αδικα λογω της θεσπισης πτωχευτικης ικανοτητας ως προυποθεση, καθοτι οι συγκεκριμενες ομαδες δεν καλυπτονται εως σημερα, και ειδικα η κατηγορια που οφειλει ανω του 85% των οφειλων της μονο σε ενα φορεα, δηλαδη σε δημοσιο η ασφαλιστικα ταμεια, καθως προυποθεση στο νομο Κατσελη ειναι η συνυπαρξη τους με ιδιωτικα χρεη.

Πρεπει λοιπον να ενταχθει αμεσα στο σχεδιο νομου η διορθωτικη προταση Αλεξανδρη για δικηγορους κλπ, για λογους ισοτητας αλλα και προτιμησης της διαδικασιας αυτης ως εξοχως συντομοτερης και ασφαλεστερης απ το νομο Κατσελη.

Advertisements